Krajowy Instytut Mediów

Prawie 92% dzieci w wieku 4-9 lat korzysta z telewizora, niemal 45% z telefonu komórkowego

Z danych Badania Założycielskiego wynika, że tylko 2,1% dzieci w wieku 4-9 lat nie korzysta z żadnego urządzenia do odbioru mediów.

Dzieci głównie korzystają z telewizora (91.9%), z czego aż 55,4% ma dostęp do telewizorów w technologii smart, zapewniającej dużo szerszy dostęp do rozrywki. Drugim w kolejności urządzeniem będącym w użytkowaniu dzieci, jest laptop lub notebook, z którego korzysta 46,1% dzieci.

Na trzecim miejscu jest telefon komórkowy wykorzystywany przez 44,7% tej grupy odbiorców Wśród dzieci, korzystających z komórki udział dzieci ze smartfonem wynosi aż 96%.
Konsole do gier wykorzystywane są przez 16,9% dzieci z badanej grupy wiekowej.

Dzieci w tym wieku, dosyć powszechnie korzystają z YouTube’a – 60,5% w ciągu ostatnich 30 dni, a także – choć już rzadziej – z VOD (34,6 %)
7,4% najmłodszych słuchała w ciągu ostatnich 30 dni muzyki ze streamingu, a 3,6 % – podcastów.

grafika przedstawiająca procentowe ujęcie sprzętów, z których korzystają dzieci w wieku 4-9 lat

W świecie wszechobecnych mediów również najmłodsze dzieci mają z nimi częsty kontakt.
Nowoczesne urządzenia i technologie są dla nich niezwykle atrakcyjne, gdyż oferują szeroki dostęp nie tylko do rozrywki, ale także do wiedzy. Treści edukacyjne, rozrywka, film, muzyka jest w nich na wyciągnięcie ręki
– komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz

Ostatnio dodane

Wyniki Audio Track, rynek ogólnopolski

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej

Oglądalność telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy deklaruje 3,1 mln mieszkańców Polski

Czytaj dalej