Krajowy Instytut Mediów

Ponad połowa Polaków co najmniej raz w ciągu minionego roku korzystała z usług gastronomicznych poza domem

Najczęściej do restauracji, pubu, baru, czy kawiarni wybierają się mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców (69,1%) z czego 45,5% deklaruje jedzenie na mieście co najmniej 4 razy w roku.

Szczególnie chętnie z gastronomi korzystają osoby młode. W grupie 25-35 lat w restauracji, pubie, barze czy w kawiarni choć raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy było 74,3%, w grupie 13-18 lat – 72%, a w grupie 19-24 lata – 70,9%.

Konsumpcja poza domem jest częściej wybierana przez osoby z wyższym wykształceniem (76,55%), przy czym 51,3% w tej grupie deklaruje korzystanie z gastronomii co najmniej 4 razy w roku.

Patrząc na wyniki w podziale na regiony, zwraca uwagę istotnie wyższy wynik dla mieszkańców śląska i małopolski, gdzie 64,8% osób przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku jadło poza domem.

Dla porównania w regionie północnym, obejmującym województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie oraz warmińsko-mazurskie, odsetek korzystających z gastronomii wyniósł w tym okresie 47,2%.

Badanie Założycielskie dostarcza wielu ciekawych informacji na temat życia Polaków. Dane mówiące o korzystaniu z usług gastronomicznych poza domem wskazują, że nasze post pandemiczne potrzeby wychodzenia, spotykania się i kolektywnego spędzania czasu są bardzo silne. Z gastronomii szczególnie chętnie korzystają młodzi ludzie, dla których wspólnotowość jest bardzo ważna – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz

grafika przedstawiająca procentowe ujęcie korzystania z usług gastromicznych przez Polaków w wieku 13+

Ostatnio dodane

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej

Oglądalność telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy deklaruje 3,1 mln mieszkańców Polski

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynek ogólnopolski

Czytaj dalej