W tym czasie zrealizowano blisko 121 tysięcy wywiadów, dzięki czemu raport ukazuje wszystkie objęte badaniem stacje telewizyjne.
– Oglądalność lokalnych stacji telewizyjnych mierzymy w sposób ciągły od sierpnia 2022 roku. Opublikowane dane pochodzą zatem z pomiaru prowadzonego już prawie 12 miesięcy. Dzięki dużej próbie prezentujemy oglądalność wszystkich objętych badaniem stacji lokalnych, nawet tych najmniejszych. Dzięki współpracy z Fundacją – Fundusz Telewizji Lokalnych oraz bezpośrednio z nadawcami, udało się wypracować standard pomiaru, który coraz lepiej opisuje sytuację na rynku. Mamy wiele sygnałów, potwierdzających znaczenie tego projektu dla nadawców lokalnych – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Wydziału Badań Deklaratywnych w Krajowym Instytucie Mediów.
Według najnowszych danych Krajowego Instytutu Mediów, telewizję lokalną, choć od czasu do czasu, ogląda 4,9 mln osób.
Największe zasięgi telewizje lokalne osiągają w województwie wielkopolskim (łączny zasięg 684,6 tyś. widzów), śląskim (470 tyś.) oraz dolnośląskim (436 tyś.).
W relacji do liczby mieszkańców, największy odsetek widzów odnotowuje województwo warmińsko-mazurskie (30 proc. mieszkańców, oglądających jakąkolwiek stację lokalną), lubuskie (27 proc.) oraz wielkopolskie (23 proc.)
Pomiar oglądalności stacji telewizji lokalnych prowadzony jest w ramach stałego badania telefonicznego mediów, na losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej. Wyniki badania są reprezentatywne dla ogółu mieszkańców Polski 15+.