Krajowy Instytut Mediów

Dzieci w wieku 10-15 lat są bardzo aktywne w sieci

Ponad 94% dzieci w wieku 10-15 lat korzysta z telewizora, niewiele mniej używa smartfona (91,5%). Laptopa albo notebooka używa 74,7% badanych w tej grupie wiekowej, a tabletu - 27,8%. To wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów.

Spośród nastolatków w wieku 10-15 lat 58,6% używa SMART TV. Z konsoli do gier korzysta 25,8% dzieci w tym wieku, a posiadanie smartbandu, opaski FIT, mierzącej aktywność fizyczną deklaruje 6,8%.

Dzieci w wieku 10-15 lat są bardzo aktywne w sieci. Korzystanie z internetu deklaruje 98,7% osób w tej grupie wiekowej. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie z VOD korzystało 42,3% dzieci, z YouTube’a – 76,7%, z muzyki ze streamingu – 21,7%, a z podcastów – 12,2 % dzieci 10-15 lat.

grafika przedstawiająca procentowe ujęcie sprzętów, z których korzystają dzieci w wieku 10-15 lat

Jak pokazują wyniki Badania Założycielskiego bardzo niewielki odsetek wśród 10-15 latków, nie ma telefonu komórkowego. Większość spośród posiadaczy tych urządzeń, korzysta ze smartfonów. Dzięki nim nastolatkowie coraz więcej czasu poświęcają na aktywność w internecie. Smartfon daje coraz więcej możliwości, staje się niezbędny w utrzymywaniu relacji z rówieśnikami. To zjawisko dotyczy oczywiście także innych grup wiekowych. Powszechność korzystania ze smartfona jest znakiem naszych czasów, budząc zainteresowanie badaczy zjawisk społecznych, a w przypadku dzieci – często troskę psychologów i rodziców – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz

Ostatnio dodane

Wyniki Audio Track, rynek ogólnopolski

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej

Oglądalność telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy deklaruje 3,1 mln mieszkańców Polski

Czytaj dalej