Spośród nastolatków w wieku 10-15 lat 58,6% używa SMART TV. Z konsoli do gier korzysta 25,8% dzieci w tym wieku, a posiadanie smartbandu, opaski FIT, mierzącej aktywność fizyczną deklaruje 6,8%.
Dzieci w wieku 10-15 lat są bardzo aktywne w sieci. Korzystanie z internetu deklaruje 98,7% osób w tej grupie wiekowej. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie z VOD korzystało 42,3% dzieci, z YouTube’a – 76,7%, z muzyki ze streamingu – 21,7%, a z podcastów – 12,2 % dzieci 10-15 lat.
– Jak pokazują wyniki Badania Założycielskiego bardzo niewielki odsetek wśród 10-15 latków, nie ma telefonu komórkowego. Większość spośród posiadaczy tych urządzeń, korzysta ze smartfonów. Dzięki nim nastolatkowie coraz więcej czasu poświęcają na aktywność w internecie. Smartfon daje coraz więcej możliwości, staje się niezbędny w utrzymywaniu relacji z rówieśnikami. To zjawisko dotyczy oczywiście także innych grup wiekowych. Powszechność korzystania ze smartfona jest znakiem naszych czasów, budząc zainteresowanie badaczy zjawisk społecznych, a w przypadku dzieci – często troskę psychologów i rodziców – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz