Najnowsze wyniki Badania Założycielskiego zostaną opublikowane na stronie internetowej KIM w pierwszych dniach września. – Poza kompleksową wiedzą o tym, jak są użytkowane media w Polsce: kto, w jakich godzinach i na jakich urządzeniach z nich korzysta, znajdzie się tam również nieprzebrane źródło insightów i inspiracji do dalszej pracy dla marketerów, czy media plannerów.
My w Instytucie chętnie będziemy tę wiedzę propagować, dzielić się nią i pomagać z nią pracować – zapowiada Iwona Szewczak, dyrektor merytoryczny ds. Badania Założycielskiego.
Czerwiec i lipiec obfitowały w spotkania z interesariuszami i dyskusje nad Badaniem Założycielskim. W spotkaniach ze strony rynkowej udział brali przedstawiciele MOC TV, MOC Radio, KBR i PBI. Dla każdego obszaru rynku mediów organizowane było osobne spotkanie, dzięki czemu interesariusze mogli dogłębnie pochylić się nad wynikami im dedykowanymi.
Iwona Szewczak wraz z dyrektor Departamentu Badań i Analiz Mają Kurzelewską przeprowadzały zainteresowanych przez szczegółowe wyniki Badania Założycielskiego. Z kolei dyrektor Departamentu Gromadzenia Danych Katarzyna Filipowicz wprowadzała w arkana realizacyjne, w tym precyzyjnie tłumaczyła próbę na bazie której realizowane jest badanie.
Szczególnym zainteresowaniem odbiorców poza samymi danymi – przekazanymi w sposób prosty i zwięzły – cieszyła się właśnie wiedza dotycząca próby Badania Założycielskiego.
Spotkania zostały przyjęte przez rynek z dużym zainteresowaniem, a prezentowane w ich trakcie dane, podobnie jak wszystkie raporty opracowywane przez KIM, można znaleźć na stronie www.kim.gov.pl/wyniki-badan/
– MOC TV prowadzi intensywne rozmowy z KIM dotyczące rozwoju Badania Założycielskiego. Poruszane są zarówno kwestie dotyczące założeń i definicji, jak i sposobu udostępnia wyników. Jesienią chcielibyśmy móc w pełni ocenić potencjał badania założycielskiego KIM i możliwości jego użycia w ramach realizowanych paneli telemetrycznych – mówi Przemysław Broniszewski, Członek Zarządu MOC TV.
Następstwem spotkań z rynkiem jest dalsza praca nad narzędziem i formami prezentowania wyników z Badania Założycielskiego, które – jak podkreśla Dyrektor Instytutu Mirosław Kalinowski – jest badaniem żywym, robionym z rynkiem i dla rynku.
Badanie Założycielskie ma na celu kompleksowe zdiagnozowanie populacji internautów, telewidzów i radiosłuchaczy. Zebrane w nim dane demograficzne pozwalają dowiedzieć się, kim są konsumenci mediów i z jakich urządzeń korzystają, a także poznać ich potrzeby w zakresie konsumpcji treści. Umożliwi także obserwowanie zmian w czasie. To jednocześnie cenna i jedyna w swoim rodzaju baza dla wielu innych pogłębionych badań mediów w Polsce.
Wyniki badania mają służyć uczestnikom rynku mediów – nadawcom do optymalnego zarządzania treściami czy reklamodawcom na potrzeby związane z kampaniami, ale też środowisku badawczemu, naukowemu i wszelkim instytucjom, dla których istotna jest wiedza o tym, jak Polacy korzystają z mediów. Jednym z celów Badania Założycielskiego KIM jest dostarczanie uniwersów i wag do badań w zakresie konsumpcji mediów w Polsce.