Krajowy Instytut Mediów

Telewizor wciąż najpopularniejszym urządzeniem do odbioru mediów

Z danych pochodzących z Badania Założycielskiego, wynika, że aż 92% badanych Polaków korzysta z telewizora, w tym 48,1% w opcji smart tv. Z telefonu korzysta 90% osób, w tym 75,2% używa smartfona. Z radia korzysta 80% osób. Badanie przeprowadzono wśród osób w wieku 4+.

Z pomiaru dokonanego między lipcem 2021 r. a marcem 2022 roku wynika, że najpopularniejszym urządzeniem do odbioru mediów jest telewizor. Korzysta z niego 92% z nas. Ze smart TV umożliwiającego dostęp do internetu, treści VOD, telewizji nielinearnej korzysta 48,1% osób. Przystawki smart tv/tv box używa 1,7% Polaków.
Ze smartfonu z ekranem dotykowym korzysta 75,2% badanych, a telefonu komórkowego bez ekranu dotykowego używa 14,2%. Telefon stacjonarny służy wciąż 11,5% badanych Polaków. Łącznie 90% badanych Polaków używa telefonu (opisując populację 4+).
Z radia (wliczając wszystkie urządzenia) korzysta 80,3% Polaków, a z radia w samochodzie – 66,7%. Z przenośnego radia korzysta 36,7%. Tylko 2% z badanych Polaków słucha radia za pomocą słuchawek z wbudowanym radiem.
Z głośnika bezprzewodowego Bluetooth korzysta 7,5% badanych.
Z kina domowego w zestawie z głośnikami korzysta 7,4% badanych, z soundbara 6,6%, a z projektorów lub rzutników medialnych 1,4%.
Odtwarzacz CD jest używany przez 11,3% badanych Polaków, a DVD lub Blue-ray przez 9,6%.
Smartwatchów używa 6,9% badanych, smartbandów/opasek FIT 5%, a konsoli do gier 9,7%.
Czytniki elektroniczne do e-booków i e-gazet są używane przez 2,1% badanych Polaków, a z gramofonu do odtwarzania „winyli” korzysta 1,3%.
Mało popularne są także głośniki aktywowane głosem jak np. Amazon Alexa lub Google Home. Korzysta z nich zaledwie 1,4% badanych osób.
Z żadnego z urządzeń do odbioru mediów nie korzysta 1,2 % badanych.

Ostatnio dodane

Realizacja badania słuchalności audio i budowy panelu telemetrycznego

Czytaj dalej

Poziom przygotowania na nowy standard odbioru telewizji naziemnej DVB-T2/HEVC

Czytaj dalej

Więcej niż co dziesiąty Polak korzystał z treści udostępnianych na platformach streamingowych

Czytaj dalej