Krajowy Instytut Mediów

RMF FM, Radio Zet i Eska najczęściej słuchanymi stacjami radiowymi w Polsce w minionym kwartale

W trzecim kwartale 2022 r. radiem o największym zasięgu wśród osób w wieku 15 lat i więcej było RMF FM (18,7 proc.), na drugim miejscu uplasowało się Radio Zet (9,5 proc.), na trzecim Eska (6,1 proc.), a na czwartym – radiowa Jedynka (4,4 proc.) – wynika z najnowszego badania Krajowego Instytutu Mediów

Regionalnych rozgłośni Polskiego Radia, wchodzących w skład grupy Audytorium 17 słuchało w trzecim kwartale 3,7 proc. Polaków, stacji RMF MAXXX – 3,2 proc., Radia Maryja – 1,7 proc. W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych stacji w Polsce znalazły się również: TOK FM, Trójka oraz Radio VOX FM, z jednakowym wynikiem po 1,6 proc.

Wskaźnik zasięgu dziennego stacji radiowych obliczono dzieląc łączną liczbę osób deklarujących słuchanie danej stacji poprzedniego dnia (choć raz, choć przez chwilę) przez ogół mieszkańców Polski 15+.

Cykliczny pomiar konsumpcji audio realizowany jest od stycznia 2022 r. techniką wywiadu telefonicznego na losowej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej. W okresie od lipca do września 2022 próba badawcza objęła 35,5 tys. osób.

Jak wynika z badania, w porównaniu do drugiego kwartału 2022 r. stacja RMF FM zanotowała spadek zasięgu o 1,8 punktu proc., Radio Zet – o 0,3 p. proc., Eska – spadek o 0,4 p. proc., a Jedynka – Program Pierwszy PR – o 0,2 p. proc.

Wynik Grupy Audytorium 17 nie zmienił się, podobnie jak stacji RMF MAXXX i Radia Maryja. TOK FM osiągnęło wynik o 0,5 p. proc. gorszy. Notowania VOX FM wzrosły o 0,1 p. proc., a Trójki spadły o 0,3 p. proc.

KIM podał wyniki dla 20 stacji radiowych. W trzecim kwartale drugą dziesiątkę zestawienia otwiera Radio Złote Przeboje z zasięgiem dziennym 1,4 proc., kolejne jest Radio PLUS – 1,3 proc., AntyRadio – 1,2 proc., RMF Classic 1,2 proc.

Po 0,8 proc. uzyskały: Radio 357 i Polskie Radio 24. a po 0,7 proc. – Radio Pogoda i Radio Nowy Świat. Meloradio osiągnęło wynik 0,6 proc., a Dwójka – Program 2 Polskiego Radia – 0,4 proc.

Instytut zbadał także udział poszczególnych nadawców w łącznym czasie słuchania stacji radiowych. Udział w czasie słuchania stacji RMF FM wyniósł w trzecim kwartale 27,7 proc., Radia ZET – 13,1 proc., Jedynki – 6,9 proc., Eski – 6,8 proc., Audytorium 17 – 5,2 proc, stacji RMF MAXXX – 3,8 proc., Radia Maryja – 2,6 proc, Radia VOX FM – 2,5 proc., a TOK FM – 2,1 proc. Pozostałe stacje radiowe nie przekroczyły 2 proc. udziału.

Ostatnio dodane

Eksperci Krajowego Instytutu Mediów na Konferencji w Toruniu

Czytaj dalej

Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 1 połowie 2024

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej