Krajowy Instytut Mediów

Publikujemy kolejne, ogólnopolskie wyniki badania Audio Track

Raport prezentuje cztery główne wskaźniki radiowe: zasięg dzienny, słuchalność dzienną, wskaźnik udziału w czasie słuchania oraz średni czas słuchania.

Aktualny raport prezentuje dane za ostatnie 6 miesięcy, czyli z okresu luty-lipiec 2023.

Oprócz danych dotyczących ogółu badanych, czyli osób w wieku 15 lat i więcej, publikacja zawiera także dane w przekrojach demograficznych.

Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika, że radia częściej słuchają mężczyźni (odsetek słuchających radia wśród mężczyzn w dniu poprzedzającym badanie wynosi 60%, wśród kobiet – 54%) oraz osoby między 30 a 64 rokiem życia (60%).

W grupie 65+ odsetek ten spada do 53%. A zatem, osoby słuchające radia to częściej osoby aktywne zawodowo, przemieszczające się, dla których radio jest towarzyszem codziennych czynności.

Relatywnie najrzadziej słuchanie radia deklarują osoby z najmłodszej grupy wiekowej – odsetek słuchających w grupie 15-29 lat wynosi 51%.

Radio większą popularnością cieszy się wśród mieszkańców wsi (60% słuchaczy) i małych miasteczek do 100 tysięcy mieszkańców (56%).

Relatywnie rzadziej słuchanie radia deklarują osoby z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (52%).

Badanie realizowane jest telefonicznie na losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

Dane z Audio Tracka są publikowane w cyklach miesięcznych – w połowie miesiąca udostępniane są dane ogólnopolskie, zaś na koniec każdego miesiąca dane dla rynków lokalnych.

Raporty obejmują wyniki dla stacji koncesjonowanych oraz stacji nadających przez Internet.

Ostatnio dodane

Infrastruktura i sposoby konsumpcji usług medialnych w 2024 r.

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynek ogólnopolski

Czytaj dalej