Aktualny raport prezentuje dane za ostatnie 6 miesięcy, czyli z okresu luty-lipiec 2023.
Oprócz danych dotyczących ogółu badanych, czyli osób w wieku 15 lat i więcej, publikacja zawiera także dane w przekrojach demograficznych.
Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika, że radia częściej słuchają mężczyźni (odsetek słuchających radia wśród mężczyzn w dniu poprzedzającym badanie wynosi 60%, wśród kobiet – 54%) oraz osoby między 30 a 64 rokiem życia (60%).
W grupie 65+ odsetek ten spada do 53%. A zatem, osoby słuchające radia to częściej osoby aktywne zawodowo, przemieszczające się, dla których radio jest towarzyszem codziennych czynności.
Relatywnie najrzadziej słuchanie radia deklarują osoby z najmłodszej grupy wiekowej – odsetek słuchających w grupie 15-29 lat wynosi 51%.
Radio większą popularnością cieszy się wśród mieszkańców wsi (60% słuchaczy) i małych miasteczek do 100 tysięcy mieszkańców (56%).
Relatywnie rzadziej słuchanie radia deklarują osoby z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (52%).
Badanie realizowane jest telefonicznie na losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.
Dane z Audio Tracka są publikowane w cyklach miesięcznych – w połowie miesiąca udostępniane są dane ogólnopolskie, zaś na koniec każdego miesiąca dane dla rynków lokalnych.
Raporty obejmują wyniki dla stacji koncesjonowanych oraz stacji nadających przez Internet.