Krajowy Instytut Mediów

Oglądalność telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy deklaruje 3,1 mln mieszkańców Polski

9,8% ogółu mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy (poprzedzających wywiad) oglądało program telewizji lokalnej.

Najbardziej popularną stacją wśród telewizji lokalnych jest TVT, której udział w ogóle widzów telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy wynosi 8,7% (273 tys. widzów).

Drugą w rankingu stacji lokalnych oglądanych najchętniej jest telewizja WTK z widownią obejmującą 6,2% ogółu widzów stacji lokalnych w Polsce (194 tys. widzów).

Telewizja Toya TV zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 3,3% ogółu widzów telewizji lokalnych w Polsce, którzy w perspektywie 3 ostatnich miesięcy przed wywiadem oglądali programy stacji lokalnych (104 tys. widzów).

Czwarte miejsce w rankingu zajmuje TV Mazowsze (3,1% ogółu widzów telewizji lokalnych; 97 tys. widzów).

Ranking pięciu najpopularniejszych stacji lokalnych oglądanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy zamyka TV Asta z wynikiem 2,4% ogółu widzów telewizji lokalnych w Polsce (77 tys. widzów).

Największy zasięg, w ujęciu ostatnich 3 miesięcy, telewizje lokalne osiągają w województwie śląskim (17,9% ogółu mieszkańców województwa deklarujących oglądanie programu stacji lokalnych) oraz wielkopolskim (15,2%). Kolejne w rankingu są województwa dolnośląskie oraz podlaskie (w obu po 11,5% oglądających wśród ogółu mieszkańców).

W województwie śląskim telewizją lokalną o największym zasięgu, w ujęciu deklarowanej oglądalności w ciągu ostatnich 3 miesięcy, jest telewizja TVT (188 tys. widzów).

W województwie wielkopolskim ranking popularności telewizji lokalnych otwiera telewizja WTK, której oglądanie –  w ciągu ostatnich 3 miesięcy – deklaruje 194 tys. widzów.

W województwie dolnośląskim najwyższe porównywalne wyniki osiągają telewizje ECHO24 (70 tys. widzów) oraz Telewizja Bolesławiec (67 tys. widzów).

Na Podlasiu najchętniej oglądana jest telewizja TV Podlasie (40 tys. widzów).

Analiza profilu demograficznego widzów telewizji lokalnych pokazuje, że program telewizji lokalnych oglądają częściej kobiety, osoby 65+, osoby niepracujące, osoby z wykształceniem niższym lub średnim oraz te mieszkające w miastach do 100 tys.

Pomiar oglądalności stacji telewizji lokalnych prowadzony jest w ramach stałego badania telefonicznego mediów, na losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej.

Badanie z założenia obejmuje zasięgi telewizji lokalnych, które rozpoczynały swoją działalność jako stacje kablowe.

Aktualna publikacja, dostępna pod adresem: https://kim.gov.pl/wyniki-badan/, prezentuje wyniki pomiaru prowadzonego przez 12 miesięcy, między lipcem 2023 a czerwcem 2024. W tym okresie zrealizowano 128 419 wywiadów, co pozwala na rzetelne wnioskowanie na poziomie ogólnopolskim, a także regionalnym.

Prezentowane wyniki obejmują deklarowane zasięgi telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy przed wywiadem.

Ostatnio dodane

Wyniki Audio Track, rynki lokalne

Czytaj dalej

Oglądalność telewizji lokalnych w ujęciu ostatnich 3 miesięcy deklaruje 3,1 mln mieszkańców Polski

Czytaj dalej

Wyniki Audio Track, rynek ogólnopolski

Czytaj dalej